Grają, bo muszą

29 grudnia 2008, 09:54

Kobiety związane z mężczyznami uwielbiającymi grę na konsolach zaczęły się już nazywać wdowami Wii (ang. Wii widow). Teraz łatwiej im chyba będzie zrozumieć swoich partnerów, ponieważ okazuje się, że wirtualne zabawy aktywują w męskich mózgach rejon nagradzających uczuć i uzależnienia. Im więcej przeciwników uda im się pokonać i im większa liczba zdobytych punktów, tym silniejsze pobudzenie tego obszaru. Podobnego zjawiska nie zaobserwowano u kobiet (Journal of Psychiatric Research).



Jak ułatwić naukę matematyki?

9 sierpnia 2023, 17:28

Tradycyjne metody nauki co prawda przygotowały wiele pokoleń Polaków do zdania wymaganych egzaminów, ale nie da się ukryć, że bywają niezwykle nużące. Młode umysły często potrzebują więcej bodźców, żeby bezproblemowo i z przyjemnością chłonąć wiedzę.


Tetris konkuruje z szokiem

7 stycznia 2009, 11:41

Komputerowe gry wideo to nie tylko przyjemność, ale i w niektórych sytuacjach narzędzie zapobiegające wystąpieniu zespołu stresu pourazowego (ang. Posttraumatic Stress Disorder, PTSD). Psycholodzy z Uniwersytetu w Oksfordzie zauważyli, że gdy po traumatycznym przeżyciu ludzie zasiadali przy Tetrisie, pomagało to wyrugować złe wspomnienia i nawracające wizje katastrofy (PLoS ONE).


AMD obiecuje rewolucję na rynku gier i wideo

3 lutego 2009, 18:11

Już w drugiej połowie bieżącego roku mają zakończyć się prace nad AMD Fusion Render Cloud - superkomputerem graficznym, którego moc obliczeniowa ma przekroczyć barierę 1 petaflopsa. Ta niezwykle wydajna maszyna ma, jak zapewnia AMD, zrewolucjonizować sposób tworzenia i dystrybucji grafiki oraz obrazu wideo.


Zapracowane nie grają

27 lipca 2009, 11:08

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).


Unreal Tournament

Irańczycy prezentują... gry wideo

21 sierpnia 2009, 11:28

Po raz pierwszy w historii na zachodnich targach gier wideo pojawili się przedstawiciele... irańskiego przemysłu gier. W Kolonii jedno ze stanowisk zajmowali pracownicy Narodowej Fundacji Gier Komputerowych.


Stwórz swoją grę dla Xboksa 360

14 sierpnia 2006, 10:48

Microsoft zamierza udostępnić zestaw narzędzi do tworzenia gier dla konsoli Xbox 360. XNA Game Studio Express, okrojoną wersję XNA Framework, można będzie kupić od 30 sierpnia. Roczna subskrypcja została wyceniona na 99 USD.


OnLive żyje!

18 czerwca 2010, 12:00

Wczoraj, 17 czerwca, uruchomiono serwis OnLive, który zapewnia streaming gier wideo w czasie rzeczywistym. O serwisie i szczegółach jego działania pisaliśmy przed kilkoma miesiącami. Wielu powątpiewało, czy w ogóle on powstanie. Tymczasem został uruchomiony, a pierwsze wrażenia są niezwykle obiecujące.


Fanatycy wolą Wii

14 listopada 2006, 15:04

NPD Group opublikowała raport, z którego wynika, że miłośnicy konsoli bardziej zwracają uwagę na tytuły gier, które mogą uruchomić i na kompatybilność z wcześniejszymi modelami, niż na możliwości techniczne urządzenia. Badania wykazały, że najbardziej oczekiwaną konsolą jest co prawda PS3, jednak najwięksi fani gier mają zamiar kupić przede wszystkim konsolę Wii firmy Nintendo.


Unreal Tournament

Reklamy w grach pełnych przemocy mogą zaszkodzić

6 września 2011, 12:24

Umieszczanie reklam w grach pełnych przemocy może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Z badań przeprowadzonych na University of Texas wynika, że konsumenci negatywnie reagują na reklamę w tego typu grach. Szczególnie silną negatywną reakcję zauważono u kobiet.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy